عیب‌یابی استخر با گیج فشار فیلتر تصفیه

فشارسنج فیلتر استخر

‘گیج فشار فیلتر چه قابلیت‌هایی دارد؟ چگونه با استفاده از آن، زمان بکواش سیستم را تشخیص دهیم؟ آیا می‌توان به کمک گیج فشار، انسداد مسیر سیستم تصفیه را تشخیص داد؟ چه زمانی باید محتویات فیلتر شنی یا دیاتومه یا کارتریج فیلتر کارتریجی را تعویض نمود؟ 

در ویدئوهای پیشین، با طریقه بکواش فیلتر شنی و همچنین قابلیت‌ها و نحوه عملکرد شیرچندراهه فیلتر تصفیه استخری آشنا شدیم که پیشنهاد می‌گردد به منظور تکمیل موضوع از این ویدئوها نیز دیدن نمایید. به منظور تکمیل مطالب مرتبط با فیلتر تصفیه استخری، در این ویدئو با گیج فشار یا فشارسنج فیلتر استخری و قابلیت‌های آن آشنا می‌شویم و یاد می‌گیریم چگونه با استفاده از گیج فشار و تفسیر اعداد مربوط به آن از استخر به نحوی مطلوب نگهداری نماییم.
در واقع، می آموزیم مفاهیمی مانند فشار نرمال عملکردی فیلتر استخری چیست؟ باید در چه محدوده عددی باشد و چگونه این عدد را برای استخر خود بدست آوریم؟
همچنین با مقایسه عدد فشار نرمال عملکردی فیلتر با فشار عملکردی کنونی می‌توان به اطلاعات ارزشمندی در خصوص وضعیت کارکرد سیستم تصفیه استخری دست یافت. به طور مثال می‌توان دریافت که اگر فشار 10psi یا بیشتر از فشار نرمال عمکردی بالاتر باشد، زمان مناسب برای تمیز کردن فیلتر کارتریجی یا بکواش فیلتر شنی یا فیلتر دیاتومه است یا می‌توان دریافت که اگر فشار اندازه گیری شده توسط گیج فشار کمتر از فشار نرمال عملکردی شد، احتمالا انسدادی در سیستم تصفیه رخ داده است و مواردی که ممکن است علت این اتفاق باشند را شناسایی و رفع نمود.
همچنین می‌توان وجود هوا در سیستم را تشخیص و پس از آن، سیستم را به کمک آن هواگیری نمود. 

بنابراین گیج فشار بر خلاف ظاهر و مکانیزم عملکردی ساده‌ای که دارد، تجهیز بسیار کاربردی به حساب می‌آید و با دانستن و تفسیر اعداد نمایش داده شده بر روی آن، می‌توان از ایجاد آسیب‌های بعدی به تجهیزات سیستم تصفیه استخری پیشگیری نمود.

تهیه توسط تیم مهندسی پولونی