بکواش فیلتر شنی

Filter/Backwash Mode

بکواش چیست؟ چرا فیلتر استخر را بکواش می‌کنیم؟ چگونه فیلتر را بکواش کنیم؟ چه زمان باید فیلتر را بکواش نمود؟

یکی از تجهیزات مهم سیستم تصفیه استخر، فیلتر است که وظیفه اصلی آن حذف ذرات آلاینده، مواد معلق و ناخالصی‌ها از آب استخر می‌باشد.
در اجرای فرآیند فیلتراسیون، به علت حرکت آب در یک جهت ثابت، به مرور زمان ذرات معلق و ناخالصی‌ها که توسط هسته اصلی فیلتر به دام افتاده‌اند، درون فیلتر انباشته می‌شوند. این مواد زائد، مسیر عبور آب درون فیلتر را مسدود می‌کنند که این پروسه باعث کاهش عملکرد فیلتر می‌شود.
زمانیکه گرفتگی و انسداد در مسیر عبور آب اتفاق می‌افتد، نیاز هست تا فیلتر شستشو شده و تمیز گردد. روش شستشوی معمول در فیلترهای استخر، بکواش (Backwash) یا پس‌شویی می‌باشد. در فرآیند بکواش، در واقع آب را با فشار در جهت معکوس مسیر معمول، از فیلتر عبور می‌دهیم. با این کار، ذرات زائد و معلق به دام افتاده در هسته اصلی فیلتر را جدا و سپس از سیستم خارج می‌نماییم.
در این ویدئو، چگونگی انجام فرآیند بکواش و شستشوی پس از بکواش و دو روش برای پی بردن به زمان مناسب برای بکواش فیلتر شنی شرح داده شده است.

بکواش، شستشو و فیلتر

پروسه کلی بکواش فیلتر استخر به قرار زیر است:
1: پمپ استخر را خاموش کنید.
2: اهرم شیر چندراهه را در وضعیت بکواش (Backwash) قرار دهید.
3: پمپ را روشن کنید و آب خروجی از  فیتر را از نظر شفافیت مورد بررسی قرار دهید. (در فیلترهای شنی فایبرگلاس جهت سهولت بررسی شفاف یا کدر بودن آب، یک سایت گلاس در مسیر آب قرار دارد.)
4: پس از شفاف شدن آب خروجی از فیلتر، پمپ را خاموش کنید.
5: جهت تخلیه کامل کثیفی داخل فیلتر، اهرم شیر را در حالت شستشو (RINSE) قرار دهید.
6: پمپ را روشن کنید و اجازه دهید سیستم برای حدود 1 دقیقه به شستشوی فیلتر ادامه دهد تا آب کاملا تمیز شود.
7: پمپ را مجددا خاموش کنید.
8: اهرم شیر چندراهه را مجددا در وضعیت فیلتر (FILTER) قرار داده و پمپ را روشن کنید تا فیلتر استخر مجدد در مدار تصفیه قرار گیرد.

شایان ذکر است به منظور سهولت در طبقه بندی و مشاهده ویدئوهای منتشره، امکان جستجو با کلمه کلیدی موردنظر شما در بخش وبلاگ فراهم شده است. همچنین، این ویدئوها در کانال آپارات گروه مهندسی پولونی نیز بارگذاری می‌شوند. شما می‌توانید از کانال آپارات مجموعه نیز بازدید داشته و سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. ناگفته پیداست که نظرات مثبت شما باعث دلگرمی ما و تلاش بیشتر برای تولید ویدئوهای با کیفیت‌ترخواهد بود.
تهیه توسط تیم مهندسی پولونی